سه‌شنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۸

آسايشگاه فرخنده و وضعيت اسف بار زندگي کودکان معلول اين مرکز

مرکز نگه داري کودکان معلول ذهني

در اين مرکز در حال حاضر 84 کودک زندگي مي کند . شرايط زندگي اين کودکان در عکسها گوياست . آمار مرگ و مير در اين کودکان بالا و در سالهاي اخيربي سابقه ست .هفته ي پيش يکي ديگر از اين کودکان جان سپرد .
بوي بسيار زننده و متعفن ادرار به بازديد کننده ها مجال نمي ده تا بيشتراز 4-5  دقيقه در خوابگاه اين کودکان معصوم بمونند . عمر متوسط دراين کودکان 10 تا 14 سال است .
 شايد نياز اين بچه ها به کمکهاي غير نقدي شما خيلي زيادتر از حد تصورتون باشه. نيازي نيست براي کمک به بهبود شرايط اين بچه ها پول بديد ، اگر درخونه تون پتو ، لحاف يا بالش  تميز سايز کودک داريد ، اگه فرش يا گليم يا زير انداز تميزي داريد از اهداي اون به اين بچه ها دريغ نکنيد . مطمئن باشيد که خدا لطف شما را به اين بچه ها هرگز فراموش نمي کنه .
 
  
  
دادن لباس کودک و يا اسباب بازي به اين بچه ها دنياي اونها را متحول مي کنه .اکثر اين بچه ها يتيم و يا رها شده هستند . حالا که دنيا اونها را فراموش کرده شما اونهارا فراموش نکنيد . مطمئن باشيد اين بچه ها با احساسهاي پاک و کودکانشون محبت شما را درک مي کنند .
به اونها به خاطر اين عمرهاي خيلي کوتاه و پر رنجشان رحم کنيد تا خداي بزرگ لطف شما را در جا و مکاني که تصورش را نمي کرديد بي پاسخ نگذارد..
کمکشان کنيد تا اين چند سال کوتاه زندگيشان بيشتر از اين در مشقت و رنج نباشند.

اکثر اين کودکان مبتلا به اوتيسم مي باشند . در خارج، کودکان اوتيسمي مستقيما زير نظر روانشناسان قرار ميگيرند تا به آنها کمک شود تا زندگي راحت تري داشته باشند .
اما در ايران ، اين کودکان که خود مستعد مرگ هستند به تخت بسته مي شوند و
ساعتها به همان حال رها مي شوند .
کمکهاي خودتون را مستقيما به خود مرکز ببريد .

آدرس مرکز :
تهران - ميدان آزادي - خ محمد علي جناح - خ شهيد صالحي - خ شهيد ناصر
ولدخاني - پلاک 66 - مرکز نگهداري کودکان معلول فرخنده
    
  
  
  
  
  
  
  
 

 برگرفته از ایمیل گروه اینترنتی  روزنه

۱۸ نظر:

علی خامنه ای گفت...

من انشاالله خودم شخصا رسیدگی خواهم کرد.

ناشناس گفت...

ba salam age emkan dare addres ya shomare hesabi az in markaz baraie injaneb ersal konid A3ebrahim@yahoo.com

ناشناس گفت...

علي خامنه اي فعلا مشغول غزه و لبنان و ... است و ايراني در كشور خودشون بيگانه اند

Av esta گفت...

Kinder-Euthanasie jek estelahi ast keh dar almane Nazi baraye az bain bordane koodakane ta 16 saale ke az noi aghab oftadegi dochar boodand estefadeh mishodeh va hadaf az bain bordan napaki nejadi bood.
in neshan midahad ke regime zede ensani eslami olgu khod ra ( va sad dar sad moshaverane khod ra dar almane Nazi darad be hmin dalil neu-nazi haye alman asheghe regime eslami va ahmadi nejad hastand.

in ham az eslame naabe Mohmamdi


Zekki

ناشناس گفت...

زندگی انسان ها اینقدر پست شده که به هیچ کسی جز خودشون فکر نمی کنند. کجا هستند آنهایی که دم از اسلام و مسلمانی می زنند؟ مثلا ایران جمهوری اسلامی هستش و اینقدر مردم فقیر و بیچاره هستند. خدا لعنت کنه آن کسایی را که حق مردم را می خورند. حق گرفتنی هستش و دادنی نیست. من از حق خودم نمی گذرم شما را نمی دانم.

علی نصیری گفت...

با سلام
من به مرکز مراجعه کردم و از بچه ها دیدن.اکثر مطالب ایمیل نادرست هست و
این لینک هم جواب مدیر مرکز به اون ایمیل هست.
farkhonde@blogfa.com

این عکسها بدون مجوز مرکز و همچنین خانواده های بچه ها انتشار پیدا کرده.خواهش می کنم این عکسها را از روی سایتتون بر دارید.
خواهش می کنم قبل از اینکه مطلبی از این دست منتشر کنید از صحت اون مطمئن شوید.

با تشکر

علی نصیری گفت...

با سلام
من به مرکز مراجعه کردم و از بچه ها دیدن.اکثر مطالب ایمیل نادرست هست و
این لینک هم جواب مدیر مرکز به اون ایمیل هست.
farkhonde@blogfa.com

این عکسها بدون مجوز مرکز و همچنین خانواده های بچه ها انتشار پیدا کرده.خواهش می کنم این عکسها را از روی سایتتون بر دارید.
خواهش می کنم قبل از اینکه مطلبی از این دست منتشر کنید از صحت اون مطمئن شوید.

با تشکر

ناشناس گفت...

aghay Ali Nasiri
aya shoma adam monsef va feker mikonid sheraf ensani darid? man ba,eid midanam.Axha bebinid,khejalat avareh k defa mikonid az az moasese va in k bedone mojavez axha chap shode khejalat bekeshid

Ma Bishomarim گفت...

ما فعلا داریم به لبنانی های خانم باز کمک می کنیم وقت برای خودمون نداریم

Roya گفت...

Moteasefane matalebe in saite dorost mibashad madare man nazdik be 2 sal dar (behzistie hazrate ali) dar bakhshe komakhaye mardomi kar mikard ,mardome sharife Iran komakhaye ziyadi be intor asayeshgahha mikonand mesle :komake mali ,lebas,gosfand,ama moteasefane madare man khod shahed bodeh ke ,tamamie in komakha dozdideh mishavad tavasote rees va karkonane daraje avale in behzistiha.
Pas azizan komake shoam hich fayedee baraye in kodakane bi panah nadarad faghat jibe rees va karkonane daraje balaye in behzistihara por mikonad azizan hamechi az bonyad kharab ast..

ناشناس گفت...

علی نصیری واقعا اوج حقارت و بی‌شرفیه که اینگونه چشماتو بستی. امیدوارم. قاضی زندگی روزگاری چشماتو برات باز می‌کنه. مردمانی که در برابر کودکان چشم و گوش و وجدانشان بسته‌ست ،تخم خشونت و وحشیگری را در خانواده‌هایشان کاشته‌اند

Avesta گفت...

doroogh goftan va enkar kardan zate asli eslam va jomhoori an ast.
in ali nasiri ham az shanehaye zahak zaman sar biron zadeh.

moshke ali dorost boodan ya nabodansh nist, moshlesh in keh in axa az koja omadeh.

ناشناس گفت...

اين مركز اصلا نياز به كمك هاي مردمي ندارد و مديران مركز به اندازه كافي بخشنده و غير مادي هستند كه از جنبه صرفا مادي به اين مسئله نگاه كنند و مطالب نوشته شده در سايت بسيار افراطي و غير منصفانه است و از كسيكه اين مطالب را نوشته خواهش مي كنم از مراكز نگهداري كودكان ذهني ديگر نيز ديدن كنند تا به نظر من برسند و تفاوت ها را درك كنند

ناشناس گفت...

نميتونيم رسيدگي کنيم
فعلا برادرا و خواهراي مفت خور لبناني و فلستيني واجبتر هستن.

ناشناس گفت...

ای بابا چه بد اخلاق.به جایه به درودیوار زدن یا یه سر برین خودتون ببینین یا چیزی نگین.اگه رفتین و دیدین وضعش خرابه بگین مسئولین بهزیستی.وقتی گفتینو نکردن بگید به رسانه ها دیگه خامنه ای و لبنان و ...!!!

امریکا که علنی کمک به اسراییل میکنه خودش گرسنه نداره؟؟؟

ناشناس گفت...

نمیدونم اونی که میگه واقیت همینه که عکس ها نشون میدن راست میگه ، یا اونی که میگه اینا صحت ندارن ! یا ... ؟ اما چیزی که انکار ناپذیر هستش اینه که حتی اگر برای یک لحظه ! و با نیرنگ دشمنان اسلام و فقط برای خدشه وارد کردن به نظام مقدس و الهی جمهوری اسلامی ! این بچه ها به تخت بسته شدن ، کثیف هستن ، رو زمین بازی میکنن ، از حیوون های خونگی هم کم تر امکانات رفاهی دارن و محل نگهداریشون مثل اتاق رقت انگیز انتظار برای مرگ هستش ! ... حتی اگه دشمنان اسلام برای یک لحظه فریب اذهان و افکار عمومی ؟! این کار رو کرده باشن باز هم ظلم بزرگی به اون بچه ها شده حتی برای یک لحظه و وای بر ما اگر تازه اینها رو بعد از کلی تلاش برای بهبود شرایط و مناسب شدن برای عکس گرفتن ، گرفته باشن :(
به جای توجیه ، متهم کردن یا انکار کردن فکر چاره باشیم ، وقتی تنگ ماهی میوفته و همه جا خیس و پر از خرد شیشه میشه و کثیف میشه ... الویت اول اون ماهیی هستش که داره رو فرش آخرین تقلای زندگیشو میکنه تا برداشته بشه و تو یک لیوان آب انداخته بشه... بعد میشه خرد شیشه ها رو جمع کرد ، آب رو خشک کرد و کسی که تنگ رو انداخته پیدا کرد و متهم کرد و دنبال دلیل گشت و سفسته کرد و به رنگ جوراب پسر همسایه ربطش داد ... چاره کنید ، بعد متهم یابی ، بعد انتقاد بعد ... ، اون بچه ها گناه داران ، حتی برای یک لحظه تو این عکس و وای بر ما که اگه ...

ناشناس گفت...

من مبلغی پول برای خرید مایحتاج این بجه ها فرستادم اما خانم مسئول حرفهای آقای نصیری را تحویل مامور من داده ولی وجدان من نمی داند که باید حرفهای خانم مسئول را قبول کنم یا عکسهای موجود را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

دوستان عزیزم فکر و منطق هم والا خوب چیزیه !! اگر این مطالب دروغ بود که نمی گفتند عکس ها بی اجازه چاپ شده . پس عکس ها درست است و مطالب صحیح فقط قرار نبوده که افشا بشه.
اشالا اگه از پول نفت ما بعد از کمک به اقصا نقاط جهان و پر شدن جیب داخلی و خارجی چیزی باقی موند , رسیدگی میشه .
اما قسم می خورم در رژیم گذشته مرکز بهزیستی ای در شمیران بود برای نگهداری کودکان معلول بی سرپرست که با بودجه شرکت نفت اداره می شد . من 13 یا 14 سالم بود که برای کمک به این مرکز می رفتم و روزی دیدم که بوی بسیار بدی میاد و ملحفه ها عوض نشده است . باور می کنید که عصر همان روز به دفتر دکتر اقبال ( رئیس وقت شرکت نفت ) تلفن کردم و به رئیس دفترش ماجرا را گفتم میدانید نتیجه چه بود؟ فردای همان روز دکتر اقبال شخصا و بدون خبر برای بازدید به این مرکز آمد.
نور به قبرشان ببارد که مهم نبود که مسلمان بودند یا نه , اما انسان بودند